Friday, September 25, 2009

Avionnette awards

The aviation industry handed out its first Awionetki2009 awards during the recent fifth edition of the Airports Conference held in Warsaw.

Personality of the year:
Michał Marzec, General Director, Polish Airports State Enterprise

Best airline of the year:
Wizz Air

Best airport of the year:

Katowice International Airport in Pyrzowice

The event of the year:
Lotos Tank (the alternative to monopolist Orlen jet fuel supplier, appeared on Polish airports thanks to the European Commission directive saying that airports serving over 2 million passengers annually have to have alternative supplier)


The most innovative product/service:
Jet Air (I guess for elastic approach to the demanding market, launching short-distance niche routes, using stop over flights)

The nominees were submitted by industry experts and selected by the special chapter.


Ja również dostałem ankietę do wypełnienia i zgłoszenia tym samym swoich nominacji. Niestety zagubiłem ją miedzy mailami, a następnie zniknąłem na tydzień urlopu. Ale zastanawiałem się, kto zasługiwałby na wyróżnienie i muszę przyznać, że Wizz Air oraz lotnisko Katowicach było także i moimi faworytami. Wizz Air za imponujacą ekspansję i osiągnięcie pozycji lidera na polskim rynku, a katowickie lotnisko za rozwój i coraz lepszą obsługę pasażerów dzięki nowemu terminalowi, który znacznie zwiększył przepustowość portu. Jeśli chodzi o osobistość roku, pomyślałem o Sebastianie Mikoszu, nowym prezesie PLL LOT, który wydaje się zdolny do przeprowadzenia koniecznych zmian, zwłaszcza zwolnień, ale chyba jeszcze za wcześnie, by go oceniać.

No comments: