Thursday, August 6, 2009

Lufthansa zapłaci pasażerom za brzydką pogodę

Linie lotnicze Lufthansa wprowadziły nową ofertę promocyjną, według której jeśli w miejscu, do którego na urlop wybiera się pasażer, będzie padało, przewoźnik zwróci koszt biletu do 20 euro za dzień, maximum 200 euro. Oferta dotyczy 36 połączeń, bilet trzeba kupić do 18 sierpnia, a wykorzystać we wrześniu bądź październiku. Punktem odniesienia w ofercie tzw. sunshine insurance jest niemiecki serwis pogodowy wetteronline.de, a spaść musi co najmniej 5 mm deszczu na metr kw.

Brzmi nieźle... Sęk w tym, że większość promocyjnych połączeń to miejsca, gdzie ryzyko wystąpienia takich opadów jest nikłe, np. miasta z rejonu basenu Morza Śródziemnego, czy na Bliskim Wschodzie, ale są także miasta na wschodnim wybrzeżu USA, gdzie deszcz lubi popadać, zwłaszcza we wrześniu, kiedy moc wytracają przechodzące z Florydy resztki huraganów i suną na północ nad amerykańskimi metropoliami.

Lufthansa ogłosiła pesymistyczne prognozy finansowe (nie pogodowe) na resztę roku. Jej zysk w drugim kwartale 2009 spadł o 88 proc. do 40 mln euro, a przyczyniły się do tego zmienne ceny paliwa i spadek liczby pasażerów.

No comments: