Thursday, November 27, 2008

Koniec z Etiudą

Authorities of Warsaw airport decided to close the shabby and overcrowded Etiuda terminal, which has been serving passengers of low-cost carriers. In April 2009 the oparations will be moved to terminals 1 and 2, while the desolated "terminal" will eventually be torn down.



P.P. „Porty Lotnicze” podjęło decyzję o likwidacji Terminalu Etiuda w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie i przeniesieniu od 1 kwietnia 2009 r. odpraw wszystkich pasażerów do Terminalu 1 i 2. Decyzja PPL oznacza zdecydowane podniesienie komfortu pasażerów korzystających dotychczas z Etiudy.

Od 1 kwietnia 2009 r. wszyscy pasażerowie korzystający z Lotniska Chopina będą obsługiwani w przestronnym i wygodnym Terminalu 1 i 2. Duża przestrzeń T2 oraz liczba stanowisk check-in w obydwu halach odlotów (T1 i T2) umożliwia zaoferowanie wszystkim pasażerom, zarówno dzisiaj, jak również w przyszłości wysokiego komfortu obsługi. Lotnisko Chopina ma obecnie jedną z największych w Europie przestrzeni obsługi pasażerów - w przeliczeniu na jednego podróżującego.

„Etiuda była rozwiązaniem tymczasowym, stworzonym do obsługi szybko rosnącego ruchu, w czasie budowy Terminalu 2. Po otwarciu Terminalu 2, Etiuda nie jest już potrzebna. Komfort obsługi pasażerów w Etiudzie jest daleki od tego, który Lotnisko Chopina chce oferować wszystkim podróżującym drogą lotniczą z lub do Warszawy – niezależnie od wyboru linii lotniczej i kierunku podróży” – powiedział Michał Marzec, Naczelny Dyrektor P.P. Porty Lotnicze.

Decyzja o umiejscowieniu wszystkich odpraw pasażerskich w Terminalu 1 i 2 jest sygnałem, że Lotnisko Chopina, podążając za światowym trendem, nie chce różnicować obsługi pasażerów w zależności od tego, czy korzystają z usług linii tradycyjnych, niskokosztowych, czarterowych oraz czy podróżują po kraju, czy za granicę.

„Chcemy, żeby wszyscy pasażerowie byli obsługiwani w najwyższym komforcie. Naszym celem jest stałe podnoszenie jakości usług. Cztery tygodnie temu ogłosiliśmy plan działań inwestycyjnych i organizacyjnych mających na celu właśnie podnoszenie komfortu obsługi pasażerów na warszawskim lotnisku oraz zwiększanie jego przepustowości. Decyzja o likwidacji Etiudy jest kolejnym punktem tych działań. Wpłynie to zdecydowane na podniesienie komfortu obsługi pasażerów korzystających dzisiaj z Etiudy” – dodał Michał Marzec.

Termin przeniesienia odpraw pasażerów z Etiudy do Terminalu 1 i 2 został wyznaczony na początek sezonu Lato 2009, żeby przewoźnicy mogli poinformować pasażerów o nowym, wygodnym miejscu odpraw i zachęcić tym samym do korzystania z ich usług.

Od października 2007 r., ze względu na niewielką przestrzeń i stale rosnący ruch, Terminal Etiuda obsługuje jedynie odloty. Od tego czasu wszyscy pasażerowie przylatujący do Warszawy korzystają z hali przylotów Terminalu 1 i 2.

W rejonie Terminalu Etiuda rozpoczną się, w niedługim czasie, prace związane z programem inwestycji i modernizacji infrastruktury Lotniska Chopina. P.P. Porty Lotnicze planuje w przyszłości rozbiórkę Terminalu Etiuda.

Tuesday, November 18, 2008

Modlin airport blocked by ecologists

The future of Modlin airport, which is projected to serve Warsaw, remains uncertain after ecologists actions. An organization fighting to save birds (OTOP) appealed about the ruling of development, and the regional authorities were forced to review the case again.

Piotr Okienczyc, CEO of airport company in Modlin, claims that ecologists appeal any decision there is made about the airport. "We are not building the airport from the scratch. Modlin airport had been operating as a military airfield through many years, now there are small civilian planes landing. After modernization the airport will not threat the environment," he said.

The construction is expected to start next year. However, if the procedures will be too long, there is hardly a chance for the Modlin airport to be ready for Euro 2012.

Monday, November 17, 2008

Flights cancelled due to AF strike

A total of 14 Air France scheduled flights between Paris and Warsaw have been cancelled since last Friday, because of an ongoing strike of the French airline's pilots.

Pilots oppose extension of working age from 60 to 65 years. The strike forced the carrier to cancel several hundreds of flights in France and worldwide. Air France planes fly four times a day on Warsaw-Paris route.

After four days of strike the airline went back to its regular operations on Tuesday.

Thursday, November 6, 2008

Poskromienie pasażerki taśmą klejącą

An airline crew had to restrain a woman with duct tape after she began harassing flight attendants and other passengers.

Maria Esther Castillo, 45, was on a United Airlines flight from Puerto Rico to the United States when she is said to have struck a flight attendant on the buttocks and repeatedly pulled the hair of a blind passenger seated near her.

The flight crew originally tried to restrain her with ankle cuffs but when these repeatedly slipped off, they were forced to use duct tape.

US authorities said Castillo calmed down when the plane was forced to divert to another airport to unload her but became disruptive again when authorities tried to remove her.

The FBI said Castillo had been seen drinking at an airport bar and on the flight before her behaviour became unruly and flight attendants refused to serve her.

She has been charged with resisting arrest and interfering with the operations of a flight crew.

Świetny pomysł. Myślę, że szeroka taśma klejąca powinna być na wyposażeniu samolotów LOT-u, na pokładzie których awanturuja się po kielichu Polonusi lecący z/do USA oraz na pokładach samolotów tanich linii lotniczych, by poskramiać tępych Angoli lecących do Polski na chlanie i bieganie na golasa po rynkach miast.