Thursday, June 24, 2010

Nowe trasy LOT-u

Lot startuje z nowymi trasami - do Erewania, Bejrutu i do Hanoi.

Wednesday, June 23, 2010

Sezon na latanie

Wkrótce rozpoczyna się sezon na latanie. Tego lata polecimy do Barcelony (Girona) i Sztokholmu (Skavsta), a zimą do Bratyslawy.

Friday, June 18, 2010

Airbus A380 is a hot ticket

Polecam ciekawy tekst o A380 w bieżącym weekendowym wydaniu Wall Street Journal. Wrażenia pasażerów w lotu A380 w barwach Air France miedzy Nowym Jorkiem a Paryżem. Aktulanie po swiecie lata jedynie 30 Airbusów A380, choć zamówień zlożono na 234 więcej.
W tekcie jest także mowa o tym, jak różnić mogą się ceny biletów na ten sam lot A380. Rejs Singapore Airlines między Londynem a Singapurem (daty 14-21 sierpnia) kosztowal aż $14,5 tys. za miejsce w klasie suite, a $1,5 tys. w klasie ekonomicznej. Jeszcze większa róznica w Qantas. Za lot powrotny w klasie pierwszej miedzy Sydney a Los Angeles (te same daty) zaplacić trzeba $24,5 tys., podczas kiedy za lot w klasie ekonomicznej - $818. Generalnie większosć przewoźników postawilo na przewiezienie jak najwiekszej liczby pasażerów. Atrakcje w postaci prysznica (25 minut na prysznic, w tym 5 minut bieżącej wody) ma jedynie Emirates, a klasę z prywatnymi kabinami wyposażonymi w lóżka wspomniana Singapore. Qantas ma obecnie 4 klasy (pierwsza, business, premium economy i economy), ale przy następnych zamówionych samolotach A380 będzie miala wiecej foteli w klasie ekonomicznej i premium economy.

Monday, June 7, 2010

Pierwszy rejsowy lot A380 Lufthansy do RPA

W pierwszy rozkladowy lot do Johannesburga A380 w barwach Lufthansy zabral niemiecką kadrę pilkarską - uczestników mundialu. Ciekawe, czy po kilkunastu godzinach lotu ich gajerki wyglądają równie pięknie...

Saturday, June 5, 2010

Test wykrywaczy wulkanicznego pyłu

Airbus i easyJet testują możliwość wykorzystywania w samolotach pasażerskich system umożliwiający wykrywanie wulkanicznego pyłu podczas lotu. Czujniki umieszczone w ogonie maszyny pozwolą ostrzec załogę na 100 km przed strefą obecności pyłu, co miałoby pozwolić na ominięcie chmury, bądź zmianę trasy i wylądowanie w innym porcie. System pozwoli też z większą dokładnością monitorować przemieszczanie się chmury wulkanicznego pyłu.

Nowy system o nazwie AVOID (Airborne Volcanic Object Identifier and Detector), wyglądający jak kolejny radar w kabinie pilota i wysyłający sygnał do naziemnej stacji kontroli lotu, opracował Fred Prata z Norweskiego Instytutu Badań nad Ruchem Lotniczym (NAIR).

Gazeta Wyborcza(PAP)

Aviation International News